ЗНМ: Со новиот закон за рекламирање, медиумите ќе станат огласна табла на Владата

Сподели

naser-selmani-860x680

Министерката за информатичко општество и администрација (МИОА), Марта Арсовска-Томовска, и нејзиниот заменик, Тимчо Муцунски, денеска до Собранието поднеле предлог-закон за владино рекламирање.

Предлог-законот предвидува Владата да може да се рекламира во медиумите, но, како што е наведено, само за работи од јавен интерес. Во предлог-законот, исто така, е наведено дека во рекламирањето не смее да се промовираат партиски интереси ниту, пак, да се напаѓаат одредени мислења и ставови на политичките партии.

Од Здружението на новинари на Македонија велат дека денеска биле на брифинг во МИОА, но го напуштиле состанокот поради лошата организација. Од ЗНМ побрале објаснување зошто на средбата не се поканети новинарите од новинарскиот синдикат, Советот на етика, Македонскиот институт за медиуми, Институтот за комуникациски студии и други, но не добиле никаков одговор.

„Министерката немаше одговор на прашањата дали овој предлог-закон е резултат на преговорите на политичките партии потписнички на Договорот од Пржино или е само на ВМРО-ДПМНЕ и на ДУИ, како и на тоа дали гаранторите на договорот, САД и ЕУ, се запознаени и се во тек со процесот на подготвување на концептот на законот. Арсовска-Томовска се обиде да ги злоупотреби извештаите на меѓународниот фактор селективно интерпретирајќи делови со кои се согласува, а занемарувајќи ги другите делови. Генерален став на ЗНМ што беше истакнат на средбата, е дека со ваквиот закон ќе се легализира корупцијата на медиумите. На тој начин владините реклами ќе ги претворат медиумите во заложник на политичките и на економските интереси на Владата и на сопствениците на медиумите. Обврска на јавните институции е да ги направат достапни сите информации поврзани со нивната работа, а не јавните пари да ги користат за дневна промоција на владините политики. Со тоа медиумите стануваат огласна табла на Владата, платени со јавни пари“, сметаат од ЗНМ.

Од здружението додаваат и дека владините реклами ќе имаат силно влијание врз медиумскиот пазар, во кој Владата и досега беше најголем огласувач. Ваквата позиција ѝ дава можност на Владата да ја контролира уредувачката политика на медиумите и со тоа да ја задуши критиката.

ЗНМ предупредува дека со вакви погрешни концепти уште повеќе ќе се влоши состојбата со слободата на медиумите во земјава и стравува дека Македонија ќе остане во групата на неслободни земји, како што се Белорусија, Русија и Турција.

„Наместо рекламирање, ЗНМ предлага истите пари што Владата ги троши за медиумска промоција, да ги намени за субвенционирање на медиумите, за подобрување на квалитетот на медиумската содржина, збогатување на политички плурализам, поддршка за малцинските медиуми и за обука на новинари“, велат од ЗНМ.

Пратеникот од СДСМ, Томислав Тунтев, денеска во прес-центарот на Собранието, одговарајќи на новинарско прашање, рече дека овој предлог-закон е уште еден срамен обид на партијата на власт да ги држи во заложништво медиумите.

„ВМРО-ДПМНЕ на најбрутален начин и со ваков еден сличен, ако не и идентичен закон, се обиде да ја продолжи корупцијата, односно да ја легализира корупцијата во медиумите. Ова не е производ на никаков договор, не е производ на никакви преговори, туку е едностран чин на партијата на власт која се обидува и понатаму да ги држи во заложништво медиумите. Имено, со пари од граѓаните идејата е да се финансираат информативни и рекламни кампањи“, рече Тунтев.

meta.mk